Forsendelse og returnering

Forsendelse og returnering

1. Generelt

Elpumps International Distributions Kft. (”Elpumps”, ”vi” eller ”os”) driver hjemmesiden https://www.elpumps.dk (”Hjemmesiden”). Ved at placere en ordre via Hjemmesiden accepterer kunden Elpumps nedenstående forsendelses- og returneringspolitik. Politikken anføres her for at sikre, at begge parter er opmærksomme på og enige om aftalen med henblik på at beskytte begge parter og skabe forventninger om vores service.

 2. Forsendelsesdestinationer

 Elpumps’ produkter sendes over hele verden. Indenlandsk forsendelse kan bestilles via Hjemmesiden, og der kan anmodes om international forsendelse til et hvilket som helst land i verden pr. e-mail eller via kontaktformularen. ADVARSEL OM KOMPATIBILITET: Elpumps’ produkter kører udelukkende på 220-240V/50Hz og er udstyret med et europæisk standard CEE 7/7 stik.

 3. Forsendelsesudbyder

 Elpumps’ produkter sendes med det lokale postvæsen eller DPD kurerservice.

 4. Med forbehold for udsolgte varer

 Vi bestræber os på at have en præcis lageroptælling på vores Hjemmeside, men der kan undertiden være lagerafvigelser, og i så fald kan vi ikke gennemføre ordren for alle varerne på købstidspunktet. Hvis det er tilfældet, ekspederer vi straks de varer, vi har på lager, og kontakter kunden om, hvorvidt vi skal sende de resterende varer, når de igen er på lager, eller om kunden ønsker, at vi foretager tilbagebetaling.

 5. Forsendelsesomkostninger

 Indenlandske forsendelsesomkostninger er indeholdt i prisen på de produkter, der vises på Hjemmesiden. Internationale forsendelsesomkostninger varierer afhængig af vægt, dimensioner og bestemmelsessted for varerne i ordren. Kontakt Elpumps’ kundeservice for at få et skræddersyet tilbud på forsendelse og forventet forsendelsestid. Både indenlandske og internationale ordrer skal være fuldt betalt før afsendelse.

 6. Leveringsbetingelser

 6.1 Ekspeditionstid

 Ordren ekspederes inden for en arbejdsdag efter betaling af ordren. Vores lagre er åbne fra mandag til fredag i sædvanlig arbejdstid, bortset fra på nationale helligdage, hvor de er lukkede. I disse tilfælde tager vi skridt til at sikre, at forsinkelse i afsendelsen begrænses mest muligt.

6.2 Transporttid

 Indenlandske forsendelser er normalt 2-3 arbejdsdage undervejs, men betydelig forsinkelse kan finde sted på grund af aktuelle forhold hos det lokale postvæsen eller kurervirksomheden, som Elpumps ikke har kontrol over, hvorfor vi ikke kan tage ansvar for en eventuel forsinkelse. Kunden får meddelelse om den forventede transporttid for internationale ordrer, før vi afgiver en specifik forsendelsesordre.

 6.3 Overskridelse af leveringstiden

 Hvis leveringstiden overskrider det forventede, bedes du kontakte os, så vi kan foretage en undersøgelse.

 6.4 Ændring af leveringsadresse

 Vi accepterer ændringer i leveringsadressen, indtil ordren er afsendt. Hvis en ordre allerede er afsendt, henviser vi til afsnittet om returnering nedenfor.

 6.5 Afbestilling

 Vi accepterer afbestillinger, indtil ordren er afsendt. Hvis en ordre allerede er afsendt, henviser vi til afsnittet om returnering nedenfor.

 6.6 Afsendelse til postboksadresse

 Elpumps afsender kun til postboksadresser via postvæsenet. Vi kan ikke tilbyde kurerservice til disse adresser.

 7. Sporingsmeddelelser

 Ved afsendelsen modtager kunden en e-mail med et sporingslink, som på grundlag af postvæsenets eller kurertjenestens seneste opdateringer gør det muligt at følge, hvor langt forsendelsen er nået. 

 8. Returnering, hvis du fortryder 

 Elpumps accepterer returnering, hvis du fortryder dit køb, såfremt anmodningen om returnering afgives skriftligt inden 14 dage efter modtagelse af ordren, og produktet returneres i den oprindelige emballage, ubrugt og i gensælgelig stand. VIGTIGT! Et produkt, der har været i drift i blot ét sekund eller har været nedsænket i vand selv uden at have været i drift, anses som brugt og kan derfor ikke returneres. Hvert eneste returnerede vare bliver grundigt undersøgt af dygtige teknikere, og hvis det kan fastslås, at produktet er blevet brugt, vil returneringsanmodningen blive afvist på grund af sundheds- og sikkerhedsrisici, og produktet kasseres uden erstatning.

 8.1 Returneringsproces

 Før en vare returneres, skal Elpumps’ kundesupport kontaktes pr. e-mail eller via kontaktformularen som bevis på, at returneringsanmodningen er afgivet inden udløbet af 14-dagesfristen. Som svar vil Elpumps give besked om returneringsadressen. VIGTIGT! Returnering af et produkt uden nogen skriftlig kommunikation eller afvisning af modtagelse er ikke tilstrækkeligt til at være udtryk for et ønske om at hæve købsaftalen. Returforsendelsen skal arrangeres af kunden, herunder dækning af returforsendelsesomkostningerne.

 VIGTIGT! SEND IKKE PUMPER TIL ELPUMPS’ KONTORER

Pakker kan ikke modtages på de adresser, hvor Elpumps har hovedkontorer. Fejlbehæftede produkter skal sendes til serviceudbyderens adresse, og returvarer skal sendes til den adresse, som Elpumps’ kundeservice oplyser. Produkter, der sendes til Elpumps’ kontoradresser, vil blive afvist ved leveringen og returneret til afsenderen for afsenderens regning eller kasseret uden erstatning, hvis afsenderens adresse er ufuldstændig eller ukendt.

 8.2 Tilbagebetalingsproces

 Tilbagebetaling vil blive behandlet via den samme betalingsmetode, som kunden anvendte til købet, inden 14 dage efter at vi har fået meddelelse om beslutningen om at hæve købet. Der kan forekomme forsinkelse i tilbagebetalingen, indtil den returnerede vare er ankommet. Elpumps refunderer den samlede pris for det returnerede produkt, men refunderer ikke omkostningerne ved returforsendelsen.

 9. Pakker beskadiget under transporten

 Hvis pakken beskadiges under transporten, bedes du om muligt nægte at modtage pakken fra kurervirksomheden og informere Elpumps’ kundeservice pr. e-mail eller via kontaktformularen. Hvis pakken er blevet leveret, uden at kunden var tilstede, bedes du kontakte vores kundeservice for at få yderligere instrukser.

 10. Forsikring

 Pakkerne er forsikret mod tab og beskadigelse op til indholdets værdi, som angivet af kurervirksomheden.

 10.1 Proces for pakker, der beskadiges under transporten

 Vi vil sørge for tilbagebetaling eller ombytning, så snart kurervirksomheden har afsluttet deres undersøgelse af kravet.

 10.2 Proces for pakker, der forsvinder under transporten

 Vi vil sørge for tilbagebetaling eller ombytning, så snart kurervirksomheden har afsluttet deres undersøgelse og vurderet, at pakken er forsvundet.

 11. Skatter og afgifter

 11.1 Moms

 De produktpriser, der vises på Hjemmesiden, indeholder allerede gældende moms.

 11.2 Importafgifter og -skatter

 Kunden kan blive pålagt importafgifter og -skatter på internationale forsendelser ved ankomsten til destinationslandet. Dette varierer alt efter land, og Elpumps opfordrer sine kunder til at få rede på sådanne eventuelle omkostninger, før de afgiver en ordre hos os.

 Hvis en kunde nægter at betale skatter og afgifter ved ankomsten til destinationslandet, bliver produktet returneret til Elpumps for kundens regning, og kunden modtager tilbagebetaling af værdien af de produkter, der er betalt for, med fradrag af returforsendelsesomkostningerne. Omkostningerne ved den oprindelige forsendelse bliver ikke refunderet.

 12. Kundeservice

 Udfyld venligst vores kontaktformular i forbindelse med alle forespørgsler til kundeservice.